Video
Ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinto
Alan työllisyysnäkymät ovat hyvät, ja ammattitaitoiselle työvoimalle on kysyntää. Työvoiman tarve voi vaihdella alueellisesti ja eri vuodenaikojen mukaan. Työ voi tehtävän ja toimipaikan mukaan olla joko päivätyötä tai vuorotyötä. Alan työpaikkoja ovat mm. matkailukeskukset ja -yritykset, matka- ja matkailutoimistot, hotellit ja muut majoitusyritykset, laivat, ravintolat, kahvilat, catering-toimipaikat ja -yritykset, koulut, hoito- ja hoivalaitokset sekä kotityö- ja puhdistuspalveluyritykset.
Alalla tuotetaan palveluja ja tuotteita asiakkaiden arkeen, juhlaan ja vapaa-aikaan asiakaslähtöisesti. Palveluilla vaikutetaan asiakkaiden hyvinvointiin, viihtyvyyteen ja turvallisuuteen. Alalla tarvitaan hyviä vuorovaikutus-, yhteistyö- ja asiakaspalvelutaitoja sekä joustavuutta ja järjestelykykyä. Alan ammattilainen on myynti- ja palveluhenkinen ja asennoituu myönteisesti ja vastuuntuntoisesti työhönsä ja asiakkaisiin. Ala on kansainvälinen ja edellyttää hyvää kielitaitoa sekä kulttuurien tuntemusta.
Työ on asiakaslähtöistä, monipuolista ja vaihtelevaa, ja alalla voi siirtyä työtehtävästä toiseen. Alalla on hyvät mahdollisuudet edetä esimiestehtäviin ja kansainvälisiin tehtäviin sekä ryhtyä yrittäjäksi. Alan työtehtävissä edellytetään riittävää fyysistä kuntoa, ja elintarvikelaki asettaa vaatimuksia alalla työskentelevän terveydentilasta ja pukeutumisesta. Henkilön sopivuutta erilaisiin työtehtäviin voidaan harkita oireiden ja toiminnan vajaavuuden perusteella.
Koulutuksen tavoite
Tutkinnon suorittanut voi toimia erilaisten baarien, seurustelu- ja ruokaravintoloiden ja kahviloiden asiakaspalvelutehtävissä.
Baarin osaamisalan suorittanut baarimestari työskentelee erityyppisten hotellien ja ravintoloiden baarien asiakaspalvelutehtävissä.
Ravintolan asiakaspalvelun osaamisalan suorittanut tarjoilija työskentelee erilaisin liikeideoin toimivien ravitsemisliikkeiden asiakaspalvelutehtävissä.
Koulutuksen sisältö
Opintojen keskeinen sisältö muodostuu ravintolan tarjoilutyössä, baarityössä, ruokaravintolatarjoilussa tai kahvilassa toimimisesta. Tutkintoon kuuluu anniskelupaikan vastaavan hoitajan pätevöitymiskoulutus, hygieniaosaamiskoulutus sekä hätäensiapukoulutus.
Kiinnostuitko koulutuksesta?
Jos haluat lisätietoa aiheesta Ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinto, voit täyttää alta löytyvän yhteydenottolomakkeen. Kysymyksesi lähetetään suoraan oppilaitokselle.Seuraavat toteutukset
Hakeminen
Koulutukseen haetaan jatkuvassa haussa oppilaitoksen omilla kotisivuilla.
Koulutus on erityisesti suunnattu jo ammatillisen tai korkeakoulututkinnon suorittaneille tai alan työkokemusta omaaville henkilöille.
Koulutukseen on mahdollisuus hakea myös ilman ammatillista peruskoulutusta.
Opiskelijaksi voidaan ottaa hakija, jolla katsotaan olevan riittävät edellytykset tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseen tai tutkinnon suorittamiseen.
Opiskelijaksi ottamisessa sovelletaan yhdenvertaisia valintaperusteita. Valintaperusteissa huomioidaan hakutoive, koulutustarve, alalle suuntautuneisuus ja edellytykset tutkinnon suorittamiseen. Kielitaitovaatimus on B1.1
Hakijat kutsutaan haastatteluun hakemuksen saavuttua.
Tutkinto / todistus
Ravintolan asiakaspalvelun ammattitutkinto
WinNova sosiaalisessa mediassa
Ota yhteyttä
Länsirannikon Koulutus Oy WinNova
Länsirannikon Koulutus Oy WinNova järjestää toisen asteen ammatillista tutkintoon johtavaa koulutusta sekä monipuolista täydennyskoulutusta eri aloille Satakunnassa ja Vakka-Suomessa. Työelämän kehittäminen on ammattikoulutuksen ohella oppilaitoksen keskeinen ydintehtävä. Kampukset toimipisteineen sijaitsevat Porissa, Raumalla, Laitilassa ja Ulvilassa. Opiskelijoita on keskimäärin 5000 ja henkilöstöä...
Lue lisää oppilaitoksesta WinNova ja katso koulutustarjonta täältä