Henkilöstökonsultin tehtäviin kuuluu etsiä, valita ja välittää työntekijöitä heitä tarvitseville työnantajille. Työhön voi kuulua myös tarvittavien työntekijöiden määrän ja osaamisvaatimusten arviointia, koulutusten järjestämistä ja sopimusasioita. Työpaikkoja on henkilöstökonsultointiin erikoistuneissa yrityksissä, työntekijöitä vuokraavissa
Palkka ja tietoa ammatista Henkilöstökonsultti
Henkilöstökonsultti toimii palkattuna asiantuntijana tai yrittäjänä henkilöstöasioissa. Henkilöstökonsultin tehtäviin kuuluu tehdä esimerkiksi henkilöstön määriä ja osaamistarpeita koskevia selvityksiä sekä neuvoa henkilöstön sijoittelussa ja hankinnassa. Henkilöstökonsultti voi toimia myös rekrytoinneissa ja arvioinneissa.
Työtehtävät vaihtelevat sen
Henkilöstöpalveluyritykset. Henkilöstökonsultointiyritykset. Konsultointiyritykset. Yrittäjänä.
Työ- ja elinkeinotoimistot. Työvoiman palvelukeskukset.
Henkilöstökonsulttien koulutustaustat vaihtelevat, mutta yleensä heillä on korkeakoulututkinto joko yliopistosta tai ammattikorkeakoulusta.
Yliopistoissa voi opiskella esimerkiksi kauppatieteitä, psykologiaa ja kasvatustieteitä. Koulutus voi olla myös sen toimialan mukainen, jonka työntekijöitä välitetään, esimerkkinä tekniikan ala.
Ylempiä